Din beställning skickas med PostNord.
Mindre försändelser som får plats i brevlådan skickas med varubrev klass 1. Varubrev levereras hem, och får de inte plats i din brevlåda kommer PostNord lämna dem utanför dörren eller hänga dem på postlådan i en vädersäker e-handelspåse.
Vi skickar med MyPack Collect. Du kommer då att få besked om vilket utlämningsställe du kan hämta ditt paket på.
Om du har önskemål om att vi skickar på det ena eller andra sättet, skriv det i meddelandet i kassan, så försöker vi lösa det eller så kontaktar vi dej.
Försändelsen aviseras via mejl. Om du har angett mobilnummer får du aviseringen via sms. Har du laddat ner appen "PostNord" som finns för både Iphone och Android så kommer du att kunna följa din försändelse i appen. För att appen ska fungera måste du göra inställningar för mejl och mobilnummer i appen.
OBS! Bor du närheten av Örby (i Marks kommun) så kan du hämta produkterna eller så kan vi träffas någonstans. Då behöver du inte betala för frakten. Välj "Hämtning lager" i steget leveranssätt i kassan. Varorna hämtas efter överenskommelse på lagret i Örby, Glumsevägen 7. Ring alltid innan du kommer, 070-546 38 61.
Vi försöker vara snabba, så du har din beställning inom fyra arbetsdagar. Ofta kommer den faktiskt en till två arbetsdagar efter du beställt.
Moms ingår i alla priser.
Frakt- och exp. avgift tillkommer, för närvarande 49:- i Sverige.
Till länder inom EU plus Åland, Island och Norge är frakt- och exp. avgift 69:- + 0,1 krona per gram som försändeslen väger. Du betalar för den faktiska vikten (100:- per kilo)
När du handlat klart klickar du på varukorgen uppe till höger. När du kontrollerat att rätt varor ligger i kundkorgen klickar du på GÅ TILL KASSAN. Här kan du välja att registrera dig som kund och då samla poäng (läs mer om Hundigts vänner), logga in om du redan registrerat dig eller handla som gäst.
Kassan består av 5 steg. Kom ihåg att avsluta din beställning med att klicka på bekräfta.
Hos oss kan du kan betala på tre olika sätt:
✔️Kort-betalning via Nets, Visa eller Master Card.
✔️Swish-betalning till swishnummer 123 561 4227. Du swishar i samband med att du lägger din order. Skriv ditt namn i meddelandet om du swishar med någon annas telefon. Vi skickar dina varor så snart vi fått dina pengar.
✔️Bankgiro-betalning i förskott till 868-9861. Ange namn eller ordernummer. Varorna skickas så snart pengarna registrerats på vårt konto. Detta kan ta 2-3 dagar.
Betalar du från utlandet gäller följande:
Iban-nummer: SE3450000000051021047503
SEB:s Bic-kod: ESSESESS
Adress till SEB: SEB, 106 40 Stockholm
If you pay from another country use this:
Iban-number: SE3450000000051021047503
Bank: SEB
SEB:s Bic-code: ESSESESS
Address to SEB: SEB, 106 40 Stockholm
Du har fri returrätt inom 14 dagar. Skicka till Hundigt, Glumsevägen 7, 511 92 Örby. Du står för returporto. Kontakta oss om du vill ha hjälp med fraktetikett för returen, så mejlar vi en för utskrift alternativt skickar en QR-kod som du tar med och visar hos postombudet. Kostnaden dras från summan vi returnerar dig. Vår returetikett kostar max 60:-. Är det lite större vara du vill returnera rekommenderar vi dig annars att använda PostNords tjänst "Skicka direkt".
Om din vara inte hämtas ut i tid, så den går tillbaka till Hundigt outlöst debiterar vi frakt och returfrakt, dvs faktiska kostnader plus 50:-. Resterande belopp returnerar vi till dig.
Skulle leveransen vara skadad när den kommer till dig gör du en reklmation på www.postnord.se som hundigt.se använder för leveranser. Posten vill att du som mottagaren reklamerar, eftersom du har det skadade godset. Om din reklamation rör ett skadat paket ska du behålla allt emballage och innehåll, så att Posten vid behov kan besiktiga det. Tänk på att adresskortet ska sitta kvar.
För att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa mer om det på sidan Integritetspolicy.
Har du frågor eller får problem med något är du välkommen att ringa Lina på 070-546 38 61 eller skicka ett mail till info@hundigt.se